فرش آنتي باكتريال چيست؟

اخبار روز استان قزوين را در اين وبلاگ مطالعه نماييد

۲۰ بازديد

فرش ماشيني مناسب افراد داراي آلرژي و حساسيت اكثر افراد بر اين باور هستند كه آلودگي و حساسيت مربوط به

فرش آنتي باكتريال چيست؟ https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/ https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/#respond Tue, 24 Aug 2021 07:47:04 0000 اخبار و مقالات https://www.neginhelal.com/?p=16115 فرش ماشيني مناسب افراد داراي آلرژي و حساسيت اكثر افراد بر اين باور هستند كه آلودگي و حساسيت مربوط به

فرش ماشيني مناسب افراد داراي آلرژي و حساسيت

اكثر افراد بر اين باور هستند كه آلودگي و حساسيت مربوط به بيرون از منزل است. درصورتي‌كه تفكري اشتباه است و حتي امكان دارد آلودگي داخل منزل از بيرون هم خطرناك‌تر باشد. آلرژي و حساسيت عوامل مهمي هستند كه بيشتر افراد موقع خريد فرش ماشيني به آن توجه نمي‌كنند. به‌طوركلي براي بيشتر افراد مشكلي به وجود نمي‌آيد، اما اگر بي‌دليل داراي علائم حساسيت مانند عطسه و سرفه هستيد امكان دارد به فرش‌هاي ماشيني حساسيت داشته باشيد.

البته جاي نگراني نيست و خوشبختانه در بيشتر موارد راه مقابله با آن آسان است. علت‌هاي زيادي براي وجود آلرژي وجود دارد، نفوذ گردوغبار موجود در هوا، موي حيوانات خانگي و غيره سبب تشديد حساسيت و آلرژي مي‌شود و فرش‌ها به دليل نوع بافت و امكان نفوذ گردوغبار در لابه‌لاي آنها مستعد به‌وجودآوردن اين حساسيت‌ها هستند. بااين‌حال جاي نگراني وجود ندارد و مي‌توانيد بدون مبتلا شدن به آلرژي و حساسيت از فرش‌هاي ماشيني خود در منزل استفاده كنيد.

فرش ماشيني ضد حساسيت و آلرژي

فرش‌هاي آنتي‌باكتريال يا ضد حساسيت گونه‌اي جديد از فرش‌هاي ماشيني هستند كه به دليل فرايند خاص در توليد آن ها، آنتي‌باكتريال بوده و در كودكان و افرادي كه مستعد آلرژي هستند ايجاد حساسيت نمي‌كند. در بافت فرش‌هاي ضد آلرژي، از الياف اكريليك هيت ست استفاده مي‌شود كه جزء بهترين الياف فرش‌هاي ماشيني است. در طي فرايند هيت ست، نخ اكريليك توسط بخار داغ پرزهاي اضافي آن از بين رفته و نخ مستحكم‌تر شده و در برابر نفوذ ذرات و گردوغبار مقاوم‌تر مي‌شود.

در نتيجه فرش‌هاي ماشيني كه الياف اكريليك هيت ست شده بافت مي‌شود علاوه بر كيفيت و دوام بالا، آنتي‌باكتريال بوده و براي كودكان و افرادي كه دچار بيماري‌هاي پوستي و تنفسي هستند بهترين گزينه مي‌باشد. شركت نگين مشهد هلال يكي از شركت‌هاي پيشرو در توليد فرش‌هاي آنتي‌باكتريال بوده و در بافت فرش‌هاي خود از بهترين مواد اوليه و جديدترين دستگاه‌هاي بافندگي استفاده مي‌كند. در ادامه اين مقاله، به چگونگي به‌وجودآمدن آلرژي و راه‌هاي مقابله با آن مي‌پردازيم. با ما همراه باشيد.

راه‌هاي مقابله و پيشگيري از حساسيت ناشي از فرش‌هاي ماشيني

قبل از اين كه به راه‌هاي مقابله و پيشگيري از حساسيت اشاره كنيم، بهتر است كمي درباره علت به‌وجودآمدن حساسيت و آلرژي بپردازيم. يكي از مواردي كه باعث ايجاد آلرژي مي‌شود وجود حيوانات خانگي مانند سگ و گربه است كه مي‌تواند باعث تشديد حساسيت و آلرژي شما شود، زيرا كه فرش‌هاي ماشيني به‌راحتي موهاي اين حيوانات را در درون خود جمع كرده و در صورت عدم نظافت منظم باعث حساسيت مي‌شود.

كپك فرش نيز يكي ديگر از علت‌هاي ايجاد حساسيت و آلرژي است كه به دليل رطوبت سطوح ايجاد شده و باعث قارچ و كپك بر روي فرش مي‌شود كه امكان دارد با چشم نيز ديده نشود. آلرژي و حساسيت مورد غيرعادي نيست و اكثر افراد به صورت‌هاي مختلفي دچار آن هستند. در مورد آلرژي فرش‌هاي ماشيني هم اين فرش‌ها نيستند كه اين مشكلات را به وجود مي‌آورند، بلكه عوامل محيطي و نحوه نگهداري از آن ها است كه باعث به‌وجودآمدن حساسيت و آلرژي مي‌شود.

اكنون كه علل به‌وجودآمدن آلرژي را فهميديد، راه‌هاي كنترل آن ساده‌تر خواهد بود. درصورتي‌كه داراي حساسيت‌هاي پوستي و تنفسي شديدي هستيد بهترين كار جارو و نظافت منظم است، اين كار سبب جلوگيري از جمع‌شدن گردوغبار و مو و غيره در بين الياف فرش مي‌شود. يكي ديگر از اين موارد شستشو فرش ماشيني با مواد شوينده استاندارد است كه بهتر است هر 6 ماه يكبار انجام گردد.

همچنين جهت جلوگيري از حساسيت نكات زير را رعايت كنيد. ابتدا مطمئن شويد فرش ماشيني در يك مكان با تهويه مناسب پهن شده است تا از پخش شدن هرگونه گردوغباري در محيط جلوگيري شود. از راه‌رفتن روي فرش با كفش خودداري شود و از ميهماناني كه قصد ورود به منزل شما را دارند درخواست كنيد تا بدون كفش وارد خانه شوند و از ورود مواد خارجي جلوگيري شود.

حيوانات خانگي درصورتي‌كه آلرژي و آسم نداشته باشيد مي‌توانند يكي از بهترين دوستان شما باشند. حيوانات خانگي به دليل شوره زدن كه ناشي از سلول‌هاي مرده روي پوست و مو آن ها است مي‌توانند سبب آسم و آلرژي شوند كه بهترين راه دور نگه‌داشتن آن ها از فرش‌ها و مبل‌ها است تا از ريزش شوره بر روي الياف فرش جلوگيري گردد.

تاثير جنس الياف فرش بر آلرژي

فرش با الياف طبيعي براي افراد داراي آلرژي بهترين گزينه است اما به دليل قيمت بالاي فرش‌هاي دستباف و الياف طبيعي امكان تهيه آن براي همه اقشار جامعه امكان‌پذير نمي‌باشد؛ بنابراين فرش‌هاي آنتي‌باكتريال نگين مشهد هلال مي‌تواند يكي از گزينه‌هاي مناسب براي خريد باشد. فرش‌هاي ماشيني به دليل پرزدهي سبب حساسيت در افراد داراي آلرژي و كودكان مي‌شود كه در فرايند هيت ست كه در توليد الياف فرش انجام مي‌شود پرزهاي فرش از بين رفته و بسيار كاهش پيدا مي‌كند.

https://www.neginhelal.com/what-is-carpet-antibacterial/feed/ 0

منبع :فرش نگين هلال مشهد
تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در رویا بلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.